Harry Potter Geri Döndü!

   Harry Potter'ın yeni kitabı "Harry Potter and Cursed Child" yani "Harry Potter ve Lanetli Çocuk" bayağı bir zaman önce raflarda yerini aldı sanırım biliyorsunuzdur. Yeni kitap dedim ama hata mı ettim bilmiyorum. Sonuçta kitap J.K Rowling'e ait değil sadece bazı yerlerde ufak dokunuşlar yapmış.
Tabii ki spoiler verecek değilim fakat sanırım şu kadarını söylemem de sakınca yok, kitap Hogwarts savaşından 20 yıl sonrasını konu alıyor, yani ana karakterlerin çocukları neler yapıyor bunu öğrenme fırsatı sunuyor bizlere. 


Aslında kitap, tam olarak kitap formatında yazılmış bir roman değil, aslında sergilenen bir tiyatro oyununun senaryosu. Yani 8. kitap bu olsun denerek uyarlanıp yazılmış değil zaten hikaye de başta dediğim gibi J.K Rowling'in elinden çıkma değil. 
Henüz kitabın Türkçe'ye çevrilmiş hali bulunmamakta ama yakında Yapı Kredi Yayınlarından geleceği ile alakalı bir şeyler okudum ve sanırım çevirmenlikleri de Sevin Okyay ve Kutlukhan Kutlu'ya verilmiş.
Aslında ben Harry Potter dahi olsa fantastik kitapları okumayı seven birisi değilim, bu tarz eserler de çok şey kaçırdığımı bilsem de daha çok filmciyim. Fakat kitap tiyatro oyunu olduğundan ve onu görme fırsatım olmadığından ve olamayacağından kitabı okumam gerekiyordu, üstelik hep içimde bir umutla hikayenin devamını beklemiştim, henüz tamamını bitiremedim. İngilizce'm anlamda kötü olduğundan kitabı okumak benim için zorlu bir yol fakat elimden geleni yapıyorum ve şuana kadar hiç beklemediğim şeylerle karşılaştım ve sevmediğim, hiç hayalimdeki gibi olmayan bazı şeyler oldu. Yine de bu dünyanın en berbat kitabı olsa dahi Harry Potter olması ona aşık olmam için yeterli bir sebep.
Bu arada kitabın dilinden bahsetmek gerekirse şöyle söyleyeyim, benim İngilizce'm gerçekten kötü ve ben biraz sözlük yardımı ile okuyup, okuduğumu da anlayabiliyorum. Günlük konuşma dili ile yazılmış, zaten genellikle karşılıklı diyaloglardan oluşuyor, sadece aralarda mekanı anlatmak veya ufak notlar geçmek için yazılar girilmiş benim için bunları anlaması biraz daha zor olabiliyor. Ama eğer ortalamanın biraz üzerinde bir dil bilginiz var ise fazla zorlanmadan okuyabileceğinizi düşünüyorum. Fiyat faslına gelirsek ben D&R'ın internet sitesinden aldım, mağazalarda biraz daha pahalı bu yüzden size de eğer almayı düşünürseniz internetten almayı öneriyorum, bunun yanında çevirisinin de yakında raflarda olacağını hatırlatırım.
Bir başka konuya da gelecek olursak, yakında yeni bir Harry Potter filminin de bu hikayeye dayanarak çıkacağı söylentiler arasında. Harry Potter rolünü ise yine Daniel Radcliffe'nin üstleneceği söyleniyor, eğer gerçekten yeni bir film geliyorsa umarım filmde eski oyuncuları kullanırlar, ben her türlü yeni bir filmden mutlu olacağım fakat eğer farklı oyuncular kullanılırsa bunun izleme zevkini oldukça düşüreceğine inanıyorum. 
Siz ne düşünüyorsunuz? Lütfen bana yorumlar da yazın. Sizi seviyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat ve Mutlulukla İlgili

Bir Adım, Bin Mutluluk :

Rukiye Türeyen: %99 Engeli ile Kitap Yazdı