Geç Kalmış Film Yorumları/ Ekşi Elmalar ve İkimizin Yerine

   Her geçen yıl benim için daha da yoğunlaşıyor. Bu yıl daha da yoğun, geçen yıl ki dersleri boşvermişliğin acısını çekiyorum bir taraftan. Tabii bu yoğunluk asla sevdiğim şeyleri yapmama engel olamıyor, sinemaya gitmek gibi... 
   Beklediğim, güzel olduğuna inandığım bir film olduğunda onu görmeden yapamıyorum.
   Geçtiğimiz aydı sanırım, Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları'na gitmiştim şuan üzerinden çok geçtiği ve vizyondan kalktığından çok yer ayırmayacağım fakat mutlaka ama mutlaka izleyin. Ben çok beğendim, benim için eksik hiç bir yanı yoktu. Kaldı ki ben bu tarz filmlere bayılırım, bu filmede bayıldım.

   Şimdi asıl konumuza gelecek olursak; hala vizyonda olan iki film var, bende geçtiğimiz haftalarda gidip gördüm bu filmleri.


   Öncelikle ilk vizyona giren "İkimizin Yerine" isimli film olduğundan ben ondan başlamak istiyorum;
   Beğenmedim! Spoiler vermeden nasıl hislerimi anlatabilirim bilmiyorum fakat konusu, geçen olaylar beni rahatsız etti, canımı sıktı. 
   Aslında sırların ortaya çıktığı yer olan ana konu filmin farkını ortaya koyarak onu klasik olmaktan çıkartıyordu fakat üstün körü işlendi ve geçildi ana konuya koyulan şey aşk gibi gösterildi ve seyirciden çift kavuşamıyor diye ağlanması beklendi. Üzülmesi beklendi. Bu açıdan benim için tam bir fiyaskoydu. 
   Bana göre tiksindirici, toplum üzerinde kötü etkiler bırakan, gençleri kötü yönlendiren bir film olmaktan ileri geçemedi, kaldı ki genel anlamda açık görüşlü birisiyimdir ama bu film tarzındaki olaylar bence açık görüşlülüğü kaldırabilecek cinsten değil. Benim orada gördüğüm -spoiler vermeden konuşmak çok zor- aşktan veya ana olayla bağlantısından çok utanmazlık, ahlaksızlık gibi şeyler oldu, siz ne düşünürsünüz bilmiyorum. 
   Ha bir de son olarak, güzel bir oyuncu kadrosuna sahip bu filmin böyle kötü olması ekstra üzdü.


   Gelelim "Ekşi Elmalara";
   Ekşi Elmaları sevdim. Zaman zaman çok durağan olduğu ve biraz sıkıldığım olmadı değil ancak hem güldürdü hemde biraz geçmişe götürüp bir aşk, geçmişte, bir doğu şehrinde nasıl yaşanır, aile nasıldır bunları gördük. Güçlü, dağ gibi dik duran bir adamın devrilişini gördük. İmkansızlıkları, vazgeçişleri ve asıl mutlulukları gördük. Bazı sahneleri beni ağlattı mesela, çok güzel işlenmiş sahneler olduğunu söyleyebilirim.
   İzlemeyenler vardır diye anlatamıyorum ancak bizim önemsiz gördüğümüz şeylerin bazı insanların nasıl hayallerinde olduğunu gösterdi film. 
   Ben beğendim, sizlere de tavsiye ediyorum, filmi izlerken size tavsiyem her karakterin yerine kendinizi tek tek koyun ve onlar gibi hissetmeye çalışın bu şekilde daha anlamlı olacaktır diye düşünüyorum.

Yorumlar

  1. İki filmide merak ediyordum ikimizin yerine için şunu söyleyebilirim fragmanlarını da izlediğimde düşündürücü gelmişti :/

    YanıtlaSil
  2. Ben fragmanlarını bile izlememiştim heyecanı hiç kaçmasın diye, oyunların bu denli kaliteli olmasından dolayı kesin izlemek istiyordum ama değmedi. Düşündürücü kısımları vardı yok diyemem ama o kadar kısa tuttular ki gizemi öğrendikten sonraki süreyi, izlerseniz yorumunuzu dinlemek isterim:)

    YanıtlaSil
  3. yeni başladaığım için yorum ve eleştirelerinizi bekliyorum,teşekkürler
    http://gezipgelelim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat ve Mutlulukla İlgili

Bir Adım, Bin Mutluluk :

Rukiye Türeyen: %99 Engeli ile Kitap Yazdı