Ders Çalışma Teknikleri : / Ben Nasıl Motive Oluyorum? Nasıl Çalışıyorum?


Hazır vizeler bitmişken ve bende bloga yazmak için heves doluyken diyorum ki bu yazımda benim gibi ders çalışmakta zorlanan, adapte olmakta güçlük çeken ve çabuk sıkılanlar için ders çalışma teknikleri yada taktikleri hakkında bir yazı yazayım. 

Aslında anlatacaklarım teknikten ziyade "masada nasıl daha uzun süre verimli bir şekilde kalınır" olacak. Tabii ki ben bilir kişi falan değilim, tamamen kendi uyguladığım ve sonrasında daha fazla verim aldığım yöntemleri anlatacağım, umarım faydalı olur. Sizin de kullandığınız başka yöntemler varsa lütfen yorum olarak bana yazın.

1- Öncelikle çalışacağınız ortamın göz yormayacak aydınlıkta olması bence en önemlisi. Çünkü fazla ışık gözlerinizi yorup baş ağrısına ve uyku hissine sebep olabilir aynı şekilde yetersiz ışıkta da uykunuz gelecektir. 

2- Tahmini ders çalışma vaktini belirlemek. (Örn. Sabah saatleri veya öğleden sonra yada geceleri), eğer dikkati çabuk dağılan, evde insanlar bir şeylerle uğraşıyorken aklı onlarda kalanlardansanız geceleri herkes uyuduktan sonra çalışmanız faydalı olabilir. Örneğin ben gün ışığında gündüzleri çalışmayı daha çok sevenlerdenim.

3- Aç ve yorgunken ders çalışmak daha az verimlidir. Açsanız önce karnınızı doyurun, ağır şeyler yememeye özen gösterin bu ağırlık yaparak uykunuzun gelmesine sebep olur. Eğer yorgunsanız 1-2 saatlik bir uyku kendinize gelmenize yardım edebilir.

4- Ajanda yada bir ders çalışma programı kullanın. Ben geçen yıldan beri düzenli olmasa da bir ajanda kullanıyorum ve yapmam gerekenleri, çalışmam gereken dersleri, sınavları mı oraya not alıyorum. Görevlerimi tamamladığıma dair yanlarına işaret koymak beni motive ediyor.

5- Sizi masaya bağlayacak yollar keşfedin. Bu bir yiyecek, içecek yada hoş kokulu bir çiçek olabilir. Benim maalesef çok çok yanlış olsa da telefonum. Ders çalışırken zaman zaman onunla uğraşmak ders çalışmamı daha kolay ve katlanılır hale getiriyor. - Tabii abartmamak şartıyla.- 

6- Ders çalışacağınız alanı keyifli hale getirin. Benim için zaman zaman dikkat dağıtıcı olsa da masamı camın önüne koymak yeterli oldu, balkonuma gelen kuşları izleyerek çalışmaktan mutluyum. Bunun dışında fazla dikkat dağıtıcı olmadıktan sonra sizde kendinize ilham veren şeyler yapabilirsiniz.

Sanırım benim yaptıklarım bu kadar, çok şaşırtıcı bir şey yok biliyorum. Ama bunları yaparak daha verimli çalışabiliyorum. 
Son olarak söylemek istediğim bir şey var ; ne kadar doğru bulursunuz yada bulmassınız bilmiyorum fakat hayat okuldan, sınavlardan ve derslerden ibaret değil, bunlarla uğraşırken lütfen hayatı kaçırmayın. Yaşanacak çok güzel günler, okulda öğretildiğinden daha önemli dersler var hayatta alınması gereken. Çok çalışkan, çok başarılı ama mutsuz, yalnız insanlar olmayın. Her şey kararınca güzeldir unutmayın. Sizleri seviyorum, dediğim gibi ben uzman falan değilim sadece kendi yaptıklarımı ve faydasını gördüklerimi yazdım. Öpüyorum...

Yorumlar

  1. Merhaba, başarılı blog çalışmalarınızın devamını dilerim. Blogger Eklentileri olarak sizi takip ediyoruz ve yazılarınızı ilgi ile okuyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Masada durmakta zorlananlardanım ben de, dikkatim de çok çabuk dağılır. Ders çalışırken aklım sürekli farklı düşüncelere kayar :D Geçen yıl çalışmam gereken konuları ajanda gibi bir deftere planlamıştım, verimli bir yöntem kesinlikle. Masada oturmaya katlanmak için mum yakıyorum ben de, değişik kokularda mumlar koydum masanın üzerine :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mumda gerçekten güzel fikir, kokulu şeyleri sevdiğimden bana da faydası dokunabilir kesinlikle :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat ve Mutlulukla İlgili

ÇEKİLİŞ BAŞLASIIINNN!!!!!! (KAPANDI)

Bir Adım, Bin Mutluluk :